Ekonomi

Rusya rotayı Türkiye’ye çevirdi! Avrupa’dan vazgeçtiler

Ukrayna-Rusya savaşının küresel ticaret üzerindeki etkileri devam ediyor. Son olarak Avrupa’ya gidemeyen Rus müşteriler Türkiye’yi tercih etmeye başladı. Türkiye’deki sektör organizasyonlarına yoğun ilgi gösteren Rusya’dan birçok dokuma ürünleri üreticisi Antalya’ya akın etti.

RUSYA DÖNEMİ TÜRKİYE’YE DÖNDÜRDÜ

Antalya’da düzenlenen fuarda 40 ülkeden yaklaşık 6 bin hazır giyim alıcısı bir araya geldi. Kadın, erkek, çocuk, ayakkabı, iç giyim ve ev tekstili sektörlerinde 150 Türk firması ile alıcılar bir araya geldi. Yabancı tekstilciler arasında Rusların yoğun olması dikkat çekerken, Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan şunları söyledi: “Avrupa hava sahasının kapanması Rus müşterilerin Türkiye’de alışveriş yapmasını sağladı”sözlerini kullandı.

Türk dokuma eserlerini dünyaya pazarlayan en değerli organizasyonlardan biri olan Dosso Dossi Fashion Show Antalya’da başladı. 6-11 Haziran tarihleri ​​arasında Belek’in turizm merkezindeki Nest Convention Center’da düzenlenen fuar bu yıl rekor bir katılıma ev sahipliği yaptı. Etkinliğe bu yıl 40 ülkeden yaklaşık 6 bin hazır giyim alıcısı katıldı. Yabancı tekstilciler arasında daha çok Rus ve Ukraynalıların olması dikkat çekti. Alıcılar, kadın, erkek, çocuk, ayakkabı, iç giyim ve ev tekstili alanlarında 150 Türk firmasıyla bir araya geldi.

“TÜRKİYE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLAYACAĞINA İNANIYORUM”

Dosso Dossi Holding Yürütme Konseyi Başkanı Hikmet Eraslan, Rusya ile Ukrayna arasında devam eden savaş nedeniyle Avrupa’ya gidemeyen Rus tekstil toptancılarının rotalarını Türkiye’ye çevirdiklerini belirtti. “İlgi çok büyük. Savaşa rağmen Rusya’dan gelen yoğun katılım firmalarımızı burada kılıyor ve burada Rusların ve Ukraynalıların Dosso Dossi’nin emaneti altında olması bizi gerçekten mutlu ediyor. Avrupa hava sahası kapandı, kapandı. Rus müşterilere Türkiye’de alışveriş yapma fırsatı.Bu organizasyonun Türk ekonomisine hem tekstil hem de turizm alanında katkı sağlayacağına inanıyorum.”söz konusu.

“TURİZMDE BİR MÜŞTERİ DEMEK ÜÇ MÜŞTERİ DEMEKTİR”

Fuara katılan müşterilerin kendi ülkelerinde butik ve mağazaları olduğuna dikkat çeken Eraslan, bu durumun kendileri için çok değerli olduğunu vurguladı. Eraslan, “Bu kişiler Türkiye’de 6 ay kalıp ürün almaya devam edecekler. Ayrıca bir müşteri turizmde üç müşteri demek. Olumlu etkilenen 3 kişi ailesini veya yakınlarını Türkiye’ye geri göndermeye ikna ediyor demektir. Pozitifliği, katkısı oluyor. Türkiye ekonomisine kazandırıyor ve yurtdışındaki popülaritemizi artırıyor.sözlerine yer verdi.

“MÜŞTERİLERİN GÖZLERİNDE MEMNUNİYET GÖRÜYORUM”

Fuardan duyduğu memnuniyeti dile getiren alıcılardan Anna Chernova, “Ailemizle gelip alışveriş yapıyoruz. Çok güzel bir fuar ve çok memnunuz. Birçok ülkeden katılımcı var ve bu memnuniyeti o müşterilerin gözlerinde görüyorum”dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort